case study
Fysiotherapie OpMaat
“5 weken na de lockdown zagen we meer klanten dan daarvoor. 80% daarvan kwam binnen via videobellen.”
Carolien Janssen, eigenaar van Fysiotherapie OpMaat, een grote fysiotherapiepraktijk met 5 vestigingen: Het was wel even schrikken toen het Corona-virus Nederland binnenkwam en we onze deuren moesten sluiten. We wilden razendsnel investeren in e-health: fysiotherapie via het internet. Mijn idee was dat al mijn fysiotherapeuten zich met een krachtige pitch zouden voorstellen aan hun ideale cliënt. Om te beginnen op ons nieuwe YouTube kanaal. En ik vroeg Esmeralda om ons daarmee te helpen.

Esmeralda heeft met ons allemaal een korte, krachtige en persoonlijke videopitch gemaakt, waarin onze passie en meerwaarde tot uiting kwam. Dat was een doorslaand succes. 5 weken na de lockdown zagen we meer klanten dan daarvoor. 80% daarvan kwam binnen via videobellen. Binnen 2 dagen hadden al meer dan 1300 mensen de eerste video gezien. Daarnaast werd ik platgebeld door collega-praktijken die vroegen hoe wij dat hadden gedaan. Daarop besloot ik een webinar voor geïnteresseerde praktijken te geven. Tot mijn verbazing schreven meer dan 150 praktijken zich daarvoor in. Daardoor heb ik middenin Corona-tijd er een nieuwe business bij: het coachen van andere fysiotherapiepraktijken in e-health. Dat is dus de kracht van de Perfecte Pitch.