“Wil je meedoen aan een make-over?”, vraagt Yvonne van Balkom, de hoofdredacteur van FEEM Online aan me. Ik ben op een brainstormsessie voor het online magazine waar ik columnist ben voor de rubriek Just Talk waarin ik TedTalks bespreek. We gaan ons eerste fysieke magazineboek uitgeven: “Verlangen”.
“Heel graag!”, zeg ik. “Sinds ik geen militair meer ben sta ik dagelijks met een wanhopig gezicht voor de klerenkast. Ik mis mijn uniform enorm. Ik heb geen idee wat ik aan moet trekken als ondernemer.”
“Perfect, dan ga ik je koppelen aan personal brand expert Astrid Mast”, zegt Yvonne.
Ik dacht: mooi, dan gaan we vast een keertje samen personal shoppen en that’s it.
Nou, dat had ik helemaal verkeerd. Want voordat we dat gingen doen, moest er eerst zelfinzicht worden ontwikkeld. Ik mocht (lees: moest) eerst haar online cursus “Impact met Outfits” volgen, vol met tests over wie ik ben, wat mijn stijlcategorie is en wat dat dan zegt over het soort kleuren, accessoires en stoffen die bij me passen.
Heel inzichtelijk: ik ben kennelijk een combinatie van sociaal-formeel, klassiek, en dramatisch. Dramatisch is mijn voorkeur om lekker veel zwart te dragen, klassiek is dat dingen stijlvol, eenvoudig en van goede kwaliteit moeten zijn.
Met die kennis gewapend zijn we gaan shoppen voor de fotoshoot en kreeg ik de opdracht om mijn haar te laten groeien. Zodat mijn kapsel een asymmetrische bob kon worden: de bob is het klassieke deel, maar het feit dat hij asymmetrisch is zegt: creatief/dramatisch.
Zie onder het resultaat, nadat een van de andere stylistes (Ricky Kamphorst) tijdens de fotoshoot mijn steile haar tot een krul had weten te bewegen.
PS: Wil je het magazineboek “Verlangen” bestellen? Dat kan hier.