Soms moet je dingen voelen, voordat je ze kunt kopen. Dat gold voor mij altijd al voor kleren en schoenen. Sinds kort weet ik dat het ook voor notitieboeken geldt. Want nu mijn stapel zwarte Moleskin notitieboeken bijna op is, wil ik een nieuwe voorraad. Maar nu liefst met mijn logo erop, in de kleuren van De Pitchcoach en met een kaft die, net als mijn visitekaartje, een tactiele ervaring geeft.
Op de site van The Notepad Factory blijkt dat allemaal te kunnen. Tot en met het drukken van je logo op het leeslint. Er is zoveel keus dat ik niet weet wat ik moet kiezen en het ook niet durf, want kleuren en materialen kiezen vanachter een computerscherm is vragen om moeilijkheden. Notitieboek stress!
“Kan ik ook bij jullie langskomen?” vroeg ik aan de dame achter de telefoon. “Jazeker!”, zei ze.
Dus gisteren toog ik naar Oss, waar ik met Annette Oldenboom ruim anderhalf uur lang notitieboeken heb bekeken. Ik heb geleerd wat het verschil tussen pregen en foliedruk is, hoe softtouch en leatherlook voelen en dat de kleur ‘sky blue’ van een satijnen lint lijkt op het lichtblauw uit mijn logo.
Aan het eind was de keus gemaakt: Het wordt een navy blue Moderno kaft met diep gepreegd logo, gelinieerd ivoorkleurig papier en een sky blue elastiek en lint.
Ik kijk uit naar de drukproef!