“Zou je wat minder kennismakingsgesprekken kunnen inplannen?” vraag ik iets wat wanhopig aan Nadiem van mijn salesteam.
Sinds augustus vorig jaar kan ik zeggen dat ik een eigen salesteam heb. Want de heren ( Lukas, Tom en Nadiem) van wat vroeger Aumentar Media heette en sinds kort Organic Link zorgen ervoor dat mijn agenda gevuld wordt met leads. Allemaal mensen die graag nóg beter willen leren pitchen & presenteren.
En dat beginnen ze een beetje té goed te doen. In de week voor mijn vakantie heb ik 5 individuele cliënten die via Organic Link zijn binnengekomen gecoacht. En hebben ze nog eens 5 nieuwe salesgesprekken in mijn agenda gezet. De week ervoor 7, de week daarvoor 6.
Dat gecombineerd met ook nog eens een dag presentatietraining geven, betekent dat mijn week helemaal vol zit. Zonder dat ik volgende trainingen kan voorbereiden, of aan mijn online academie (ja, die komt eraan!) kan werken.
Vandaar mijn iets wat wanhopige verzoek.
“Ja, jij bent ook wel heel makkelijk om te verkopen, je hebt zo’n mooie dienst”, zegt Nadiem. “Wat we kunnen doen, is mensen die graag kennis willen maken voor op de lange termijn, maar niet concreet een pitch of presentatie moeten schrijven, voorlopig even niet uitnodigen. Is dat wat? En tijdelijk de campagne iets minder groot draaien.”
“Dank je wel voor het meedenken”, zeg ik opgelucht.
Vreemd, wie had ooit kunnen denken dat ik mijn salesteam zou vragen om MINDER gesprekken in te plannen?