De Pitch Coach

Zenden – De Pitchcoach

Logo

Ken je die vreselijk presentaties van mensen die alleen maar zenden, zenden, zenden….?

Ze hebben diep nagedacht over wát ze jou willen vertellen of verkopen, maar geen seconde over waarom jij dat interessant zou vinden. 

En dus vind je het ook niet interessant. Maar saai, vervelend en zonde van je tijd.

Een gewetensvraag: heb jij weleens voor een publiek gestaan (al was het maar op een netwerkborrel) waar jij ook alleen maar bezig was om jouw boodschap te pushen? Zonder een moment na te denken over wat die ander van jou wil?

Wees gerust: als je ‘ja’ antwoordt, ben je echt niet de enige. Ook ik heb me er regelmatig schuldig aan gemaakt.

Gelukkig is er een hele simpele manier om dat te voorkomen. Dat doe je door jezelf in de analyse-fase van het creëren van een pitch of speech drie vragen te stellen:

  1. Wie is je publiek?
  2. Wat is hun probleem?
  3. Welke (deel)oplossing heb jij om hun probleem op te lossen?

Het is cruciaal dat je dat in DEZE VOLGORDE doet. Want dat dwingt je om niet alleen maar na te denken over vraag 3: wat voor oplossing heb jij die je wilt pushen?  Maar om die superrelevant te maken voor je toehoorders. Zodat ze wel naar je móeten luisteren.

Want laten we eerlijk zijn: hoe heerlijk is het als iemand niet alleen je probleem herkent, maar ook direct een oplossing heeft. Zalig toch?

Dus: denk de volgende keer dat je iemand wilt overtuigen eerst na over wat zijn of haar probleem is.

Deel dit bericht op:

Scroll naar top

Bedankt voor Je inschrijving