De Pitch Coach

Doctor in Storytelling – De Pitchcoach

Dr. in Storytelling

“Weet je zeker dat je ‘dr’ op je visitekaart wilt zetten?” vroeg een vriend van me toen ik net met mijn bedrijf was begonnen. Hij keek er een beetje vies bij. “Voor je het weet stoot je er mensen mee af, omdat ze denken ze dat je een of andere theoreticus bent, terwijl je juist super praktisch bent”.

Hij verwoordt iets waar ik zelf ook al heel lang over twijfel. Moet ik nou wel of niet het feit dat ik dr. ben adverteren? Het kan inderdaad wat ivoren-toren-achtig overkomen. Anderzijds zegt het ook dat ik een grondige wetenschappelijke achtergrond heb en dus niet zomaar pitch- en presentatietips uit mijn duim zuig. En dat is wat in de marketing een Unique Selling Point heet.  

Als ik dat uitleg, zegt hij:  “Dat klinkt leuk, maar je doctor-zijn heeft toch niets te maken met je werk als pitchcoach?”

Ah! denk ik, dus daar zit ‘m de kneep!

“Ik ben gepromoveerd op storytelling in organisaties: boeken die militairen schrijven over hun ervaringen in Afghanistan. Ik ben dus doctor in de storytelling” zeg ik.

Dan zie ik zijn gezicht oplichten. “Dat verandert de zaak!” zegt hij, “maar dat moet je dan wel goed uitleggen”. Dus dat doe ik in onderstaande video.

Toch blijft de twijfel een beetje knagen. Wat vind jij? Stoot een dr-titel af, of trekt het juist precies de juiste cliënten aan: mensen die op zoek zijn naar het perfect onderbouwde pitchadvies? Laat het me weten op info@depitchcoach.nl

Deel dit bericht op:

Scroll naar top

Bedankt voor Je inschrijving