“Ja, en nu nog even de pen de andere kant op laten wijzen”, zegt de ‘fotograaf’. Dat is niet helemaal het verzoek dat ik had verwacht bij het ondertekenen van een contract. Maar ook dat gaat in Coronatijd anders. Niet: de ene partij tekent, schuift ‘m door naar de andere partij, die tekent, ondertussen flitsen de fotografen. Nee. Ik zal het maar bekennen: ik heb niet eens getekend.
We (Frank Janssen, de CEO van Frankwatching, Elsbeth van den Berg, business strateeg en ik) hebben eerst gezellig over Google Meet bijgekletst. Daarna heeft Elsbeth een stuk of 15 verschillende screenshots gemaakt waarop ik de voorkant van ons contract omhoog hou en er met een pen naar wijs en Frank op diverse manieren met een pen naar mij wijst. En daarmee was de formele contract-‘ondertekening’ een feit.
Niet alleen de formele ondertekening is boeiend, maar de inhoud van het contract helemaal, want Frankwatching gaat na de zomer een nieuw soort event organiseren: Masterclasses. Top-experts die in een hoorcollege hun visie op een onderwerp geven. Inspirerend, energiegevend, met veel voorbeelden. Ik ben de eerste expert die aan bod komt. Mijn onderwerp? Online overtuigen met een pitch.
Op 15 december ga ik de speciaal voor Frankwatching gecreëerde masterclass geven. Schrijf ‘m alvast in je agenda!